torsdag 20 augusti 2009

Snart helg igen

Veckorna går fort, alldeles för fort.. De flesta har avslutat sina semestrar, och det känns som en evighet sen som jag hade semester.. Men som sagt, det är väl ett tecken på att livet man lever är roligt? Att det går så fort menar jag, tiden ska ju göra det när man har roligt (o det är väl därför som vi bara blir äldre).

I tisdags kväll var Jackie och jag på bruksan och körde lite lydnad igen. Det var full rulle däruppe, vi var flera stycken som tränade lydnad och det var ett helt gäng som tränade agility. Perfekt störning från alla håll =) Jackie tycker att det är lite spännande att kika på vad de andra gör, men skillnaden nu och då är att hon lättare kan släppa omvärlden och koncentrera sig på uppgiften.

Det blev en platsliggning med 4 vovvar och det gick strålande! Jackie pendlade lite med huvudet upp och ner, det var inte platt i backen hela tiden. Men det var ju faktiskt första gången som vi la plats med fler hundar med den nya tekniken. Men hon låg kvar och brydde sig inte om de hundarna bredvid och hon kastade bara ett par ögonkast på agilitybanan. Klickade på håll och var framme och belönade 2 ggr under tiden, allt för att förstärka det beteende som jag vill ha. De andra vovvarna är lite mer rutinerade så de brydde sej inte nämnvärt över vad jag pysslade med, även om det blev en störningsträning för dom oxå.

Sen blev vi genomkörda i Lk1:an av Rille, och det gick bra, men lite segt. Vi skulle ju såklart börjat med det, inte avsluta med hela programmet efter att vi varit på klubben i 3 timmar! Korkat, men nyttigt ändå. Jag tycker inte att jag ändrar så mkt på kroppshållningen eller tonfallet när vi tränar utan kommendering eller med, men tji fick jag.. Så mer sån träning blir det nu framöver!

Imorrn eftermiddag ska Jenny och jag försöka komma iväg och lägga ett spår till Gaj o Jackie. Vi får se var det blir, jag funderar på Mariebergsudden. Har funderat på den förut men det har inte blivit av än. Sitter just nu i toppen av lasarettet så man har bra utsikt över stan, och ialf härifrån så ser det bra ut. Så kan vovvarna ta sej ett dopp sen efteråt =)

På lördag ska jag till Mjölby och figga på deras MH. Det var visst ett gäng tollare som ska mentalbeskrivas, ska bli spännande =)
Sen på lördag så drar Ewa igång söket samt tävlingslydnaden, så då kommer vi att vara i Stubbetorp/Fivelstad.

Annars är det ju kräftfiske som gäller hela helgen oxå + att vi får besök från Nyköping/Eskilstuna oxå.. kräftskiva på lördag.. det blir en intensiv helg, men jag får ju lite sovmorgon på måndag då jag jobbar kväll =)

Inga kommentarer: