måndag 17 augusti 2009

Tränat lydnad, idag igen!

Nu är jag väl ändå förskräckligt ambitiös.. Även idag innan jobbet så har Jackie och jag varit på bruksan och kört lydnad. Och det gick lika bra idag som sist =)
Alla moment utan ställande och framförgående gjordes.

Rille kom förbi en sväng oxå, berättade om helgens bravader och så blev det en del rottisdiskussioner såklart.
Sen tillkom även 2 andra (jag o namn..) o så blev det ännu lite mer prat.

Genomförde några moment till innan vi var nöjda och åkte hemåt. Vill ju avsluta när det känns bra, man har ofta en förmåga att bara fortsätta o fortsätta tills varken hunden eller föraren orkar mer, och den minnesbilden vill man ju inte ha! Dessutom fick vi ju lite publikstörning (inte för att de tittade på oss, men man kan ju låtsas) och det funkade

Hem o göra lite lunch o sen vidare till jobbet. Jobbar kvällspass idag och dagpass imorgon.
Eftersom det är tisdag imorgon innebär det ju allmän träning på bruksan, så då är vi på plats där igen =) Hoppas vi kan göra några platsligg med andra hundar imorrn, se om våran "liggträning" även funkar när det ligger andra hundar bredvid? Vore himla snyggt om vi kunde få till det ialf =) Det har ju funkat när Maskot har lekt en bit bort med en boll, samt när 2 okända hundar gick förbi, så helt omöjligt vore det inte.

4 kommentarer:

Jeanette sa...

Hej, du ambitöse:-)
roligt att ni är på G. Gillar bilden på er till höger. KRAM jeanette & 4-benta

Lotta,Basse,Gilda sa...

Jisses så flitiga ni är, vad kul :)! Har du spanat in någon tävling?
Jovars, sen sov lillfis rätt gott ;) Hon har ju inte träffat så många valpar, så det var ju hur kul som helst med en lekkompis.

Jenny sa...

Jag kan spåra lördag förmiddag och sön fm,sen är helgen fullbokad med bla vuxenkurs i stallet på söndag em. Kan du?

Jenny sa...

Jag ringde Annelie, men deras vall har vuxit så den är i midjehöjd. Vi är välkomna när de har slagit igen. Men skogen då? Jag kan komma ifrån och spåra imorgon fredag vid 14 eller 15-tiden... Men jag tar med mig sonen vare sig han vill eller inte. Ska vi ta Evighetsvägen eller Stubba. Eller vet du nåt annat ställe?