söndag 12 juli 2009

Är klockan redan så mycket?

Klockan är snart 1.15.. vart tog kvällen vägen? Har tvättat, torkat, packat ner, packat upp, letat kläder, hittat andra kläder, irrat, virrat och snurrat som en stolle.. hur ska allt få plats? Var ska allt få plats? Hur ska vi komma ihåg allt?
Det allra mesta är nerpackat ialf, bara Klas grejor kvar men det är bäst att han styr med det själv.

Det som känns mest jobbigt/stressigt är att jag inte själv kommer att vara med och "övervaka" när allt lastas in i bilen.. Jag får helt enkelt överlämna ansvaret och lita på att Klas grejar det.. Han och Jackie kommer sedan, med fullastad bil, och hämtar upp Rille och mej i Mjölby för vidare färd mot Skillingaryd..
Jag tror ju såklart att han vet vad som ska med, men för säkerhetsskull så har jag skrivit en lista.. nåja, 3st.. vad som ska göras, vad som ska handlas och vad som ska packas.. har till och med skrivit lappar på alla väskor/påsar i hallen så han vet vad de innehåller.. herregud vad jag är nojjig! Nina, han begriper väl ändå att det som ligger/står i hallen ska med?! Men såhär tokigt blir det när man inte själv får vara med och packa..

Hur som helst, idag gick första delen av M2 utbildningen av stapeln. Det regnade hela tiden =/ Vi byggde bana och provkörde B-figurantmomenten.
Imorrn ska allt upprepas igen, men då ska vi även samköra med testledarna och A-figuranterna (de som går de utbildningarna i helgen) samt 2 hundar som ska genomföra MH resp MT (övningshundar asså, som är vana).
Sen blir det skriftligt prov.. hade tänkt läsa igenom anvisningarna ikväll men har inte hunnit.. orkar inte läsa nu, inget kommer att fastna ialf eftersom jag är så inne i packandet och att inget får glömmas osv osv. Jaja, det löser sej nog det där, lite sunt förnuft kommer man väl långt med?

Nä mina vänner.. nu ska jag ta o krypa till kojs och ställa klockan.. det blir en lång dag imorrn!

Inga kommentarer: