onsdag 1 juli 2009

Uppdatering

I måndags kväll var vi i skogen Jackie och jag, tillsammans med Jenny & Gaj samt Kajsa, Vidar och Anton. Vi la spår och pratade lite skit =) Jackie var besvärad av sin vattensvans, det både syntes och märktes när hon spårade. Kunde lixom inte komma undan fort nog kändes det som, hade inte riktigt tid att plocka några spårapporter om jag inte bromsade i linan och frågade om det fanns något där. Lilla gumman =/
De andra vovvarna spårade på kanonbra!

Igår var vi i Varamon hela dagen i princip.. Men det gick inte att vara i solen speciellt mkt, det var megavarmt och luften stod helt still. Så jag låg i hammocken i skuggan ett tag och läste Magnus Ugglas blogg och skrattade lite för mej själv =) Mellan varven spolade jag av hundarna med vattenslangen, uppskattat men läskigt.

Jackie var helt färdig när vi åkte hem, värmen tar något grymt på henne just nu. Orkar ingenting (fast det skulle hon ju aldrig erkänna). Ligger bara o flämtar. Inte har vi varit nere och badat nåt mer sen i söndags heller, vill att svansen ska bli helt normal innan det är dags för ett dopp igen.

På kvällen tog vi en sväng till Sharpman, jag köpte ett par nya "hundbyxor" och lite annat smått o gott (inte så svårt). Sen tog vi omvägen hem via Citygross och gjorde av med ännu mer pengar.. inte heller det nåt vidare svårt..

Sen regnade det faktiskt en skvätt när vi kom hem.. det var inte många droppar, men de behövdes. Luften blev genast lite svalare och betydligt lättare att andas.

Idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. Det är soldis ute idag, men fortfarande lika varmt. Det blir väl Varamon igen kan jag tänka mej =) Skulle vilja komma iväg och köpa lite sommarblommor att sticka ner i urnan oxå..

6 kommentarer:

Jenny sa...

Nä, visst är min Gaj är en hårding? Men gud, vilket dåligt samvete jag fick...
Det blir såklart ingen tävling nästa tordsdag och lika bra är väl det för vi är nog inte redo, på riktigt ännu. Så vi åker upp och är publik bara...

Lotta, Basse & Gilda sa...

Usch då, har gumman haft vattensvans :( Basse har också haft det några ggr. Han verkar vara känslig för drag/vind i samband med blöt svans efter bad tex. Men har även hänt då han suttit i snöslask i komb. med sin aktiva svansföring. De har ofta jätte ont av det!!
Basse mår inte heller väl av värmen. Inget för våra juveler.
Ha det gott :)

Anna sa...

Skulle oxå behöva hundbyxor,hur såg dom ut? Fanns de mkt? Ja exakt de e dom kg som har kommit,men de e skit bra,då han vart lite för tunn,nu e han helt perfekt.. Så nu blir de bara hans matranson och inget annat i matväg eller jo korv när vi tränar och är på kurs :)

Anna sa...

Skit snygga.. Ja måste dit,men ska kanske vänta tills dom får hem lite mer,ska du gå nån kurs i höst??

Anna sa...

Ja just ja hon ja,har hon några bra kurser i höst? Har hon nån hemsida??Kram

Anna sa...

Tack då ska ja ringa och kolla lite =)