torsdag 9 juli 2009

Kökstjänst

Kvällens uppdrag: Hjälpa matte med kökstjänsten under bruksans lydnadstävlingar.
Resultat: Det var mkt gott =)

Mycket spännande oxå, hände något hela tiden, folk kom fram och pratade och klappade, jag tiggde till mej en köttbulle här och en korv där.. inga problem för en sån som jag =)

Men den där matten hon var klippt oduglig på att tappa godsaker på golvet.. tur jag hade med mej ett märgben (nåja, matte då) så jag inte svälte ihjäl, får ju ingen mat hemma som ni säkert förstår (här ska ni tycka synd om mej).
Jag och en schäferdam fick dela på mackorna som blev över på slutet, även om hon fick det mesta.. matte mumlade nåt om att jag redan fått tillräckligt =/

Nåja, för att inte svälta ihjäl under skönhetssömnen inatt så åt jag upp katternas mat när vi kom hem, haha =)

Nu ska jag gå o sova, för jag är himla trött! Det är tufft att ha kökstjänsten, mycket tuffare än att larva runt på plan o göra konster =)

//Jackie

2 kommentarer:

Jenny o Vovvarna sa...

Jajamensan, till november MÅSte vi väl fått till 1:ans moment OCH innan dess gjort apellpremiär...

Dizzy sa...

Jag röstar för att du får fast anställning i köket. Aldrig tidigare har jag fått så mycket gotta. Precis vad jag förtjänar, faktiskt. Konstigt att ingen har fattat det tidigare. Särskilt inte tanten jag har i snöret ;)
Kram och voff!